Pak turut yang Setia

Tuesday, April 21, 2009

misteri la jugak !!!

  • aku ni bukan lah pandai sangat nak berdebat akan perihal angkasa dan cakerawala nih... tapi bile je aku terbaca berita tu... terdetik plak soalan kat dalam kepala hangguk aku yang berbunyi macam ni "we are not alone in this world" kan?

  • maksud aku.. kat luar sana tu masih ada cakerawala2 yang lain... dan aku rasa la kan.. seluas2 space yang tuhan cipta kat ruang sana tu... takkan la kita sahaja hidupan yang ada kan... tak ke macam membazir ruang je kan kalu kite je hidupan yang ada... bagi pendapat aku... tak mustahil adanya hidupan lain kat sana tu di dalam cakera wala yang berbeza.. sedangkan bumi ni yang penuh dengan manusia dan haiwan pun tetapi masih ada lagik hidupan yang mana tak nampak dengan mata kasar manusia kan?

  • dan aku jugak berfikiran macam.. ada sesetengah teknologi pada masa kini bukan lah ilham dari manusia sendiri... tetapi hasil dari tunjuk ajar dari makhluk yang berada diluar sana tu.. tetapi sejauh mana betolnya pendapat aku ni.. tak dapat la aku nak buktikan .. sebabnya ..boleh dikatakan aku macam terpengaruh oleh cerita2 hollywood kat tv ... aku tak igt cerita apa.. mungkin cerita alien vs predator kot.. tapi bila difikirkan balik... ada logiknya jugak kan?

  • dan kepelikan ini ditambah lagik dengan bukti yang terdapat pada entry blog aku yang memula... nak tau apa dia.. korang baca la sendiri... maleh aku nak copy paste dah..

  • so .. camno demo? .. ada agree

3 comments:

  1. mmg la kite not alone in this world....

    dlm quran pon ade sebut... ade lagi malaikat, jin dan syaitan selain manusia... so, mmg ade la makhluk lain dlm alam cakerawala nih...

    org duk sibuk2 cari planet yg menyerupai bumi dgn cari satu hidupan yg sama ngan manusia... tp prnh x terpikir kalo mmg ade hidupan lain tp 100% different from humanity... jisim yg berbeza, dicipta dgn bahan yg berbeza, reaction badan yg berbeza, mkn benda yg berbeza, generate energy yg berbeza sume yg tidak terpk dgn otak manusia sbb terlalu berbeza... da pulak, ciri2 tu sama la ngan jin dan syaitan... so, cmne??? ade agree???

    mgkn setiap planet da dicipta in a unique way for each creature created by Allah... based on that argument, tak gune kite duk mencari planet lain menyerupai bumi, sbb xkan jumpa...

    ReplyDelete
  2. aku pon tau smua tue..
    xkan besaq pnya dunia,kita ja yg da..
    hang..aku..adam..pais..pak lah..pak syuk..pie..dan sewaktu dngannya...
    aku penah gak tgk tokwan alien..
    nma dia ET....entah hidup lgik ker x..
    tpi syangnyer ader org gi antar dia balek pkai beskal..dier ader kasi kt aku no tepon tpi no tm touch la..maner ader dah line tue..

    kesimpulannya la..aku dgan gaya yg hangguk lgik bergelek mengesahkan bahwa dunia nie ader lgik menatang len(slain malaikat dan jin)...

    xkan la mamat ngan minah saleh snggup bt tag team utk amik gambaq alien kalu alien x wujud....

    kesimpulan akhir..
    alien nie cam dinasor gak la..org x penah tgk..tpi org kater ader..

    ReplyDelete
  3. Ada kawan aku cakap, dah ada keturunan manusia dicipta sebelum nabi adam.
    Hujah dia, bila nabi Idris melawat neraka, dah ada manusia yang kena siksa.

    Cerita fiksyen, di setiap galakasi ada satu planet yang ada kehidupan macam bumi. Tak payahlah susah2 nak cari. Keluar dari sistem suria pun tak lepas lagi.

    ReplyDelete