Pak turut yang Setia

Sunday, April 26, 2009

orang kata wujud... tapi tak dak bukti.. camno?

  • hohoh... aku gelak macam santa claus tu bukanlah tanda aku nak menyambut krismas atau mahu menari tarian singa... tetapi aku cuma nak bukak minda2 korang kat luar sana.. nak ajak berfikir skit je.. tak banyak pun..
  • okeh.. korang ada kenai sama itu steve irwin... mamat ni dah tak dak dah... tapi aku rasa la kan.. ramai kat luar sana mengenali akan mamat yang saling tak tumpah seperti burung enggang yang kacuk sama tenuk belanda ini kan?... okey motifnya aku terbitkan nama mamat tenuk belanda ini bukanlah menandakan aku mula jatuh cinta sama dia... bukan.. bukan.. mak aku marah kalu aku menjalinkan hubungan sejenis ni.. kalu hubungan dua ,3 atau pat jenis tak pa... mak aku kata go on apis.. u can do it.. yeahh
  • ok berbalik pada motif asal.. mamat irwin ni sperti yang kita tahu.. dia ni membuat kajian yang sangat mendalam terhadap hidupan yang exist di dunia yang fana ini... akibat terlalu mendalam kajian nya itu... dia telah disengat oleh mamat ikan pari yang cemburu sama mamat ni kerana menyekodeng secara mendalam akan seluar dalam awek parinya.. malah dia juga pernah mengakui mencuba untuk menjadi tok sedara kepada buaya yang hensem yang bernama johnny ..namun kajiannya terhadap hidupan yang dah exist kat muka bumi ni macam.. dah familiar sgtkan?.. apa kata kita menerjah ke satu lagik cabang kajian terhadap haiwan yang mana cam pelik jugak la... nak tau apa dia.. ok.. teruskan membaca
  • CRYPTO-ZOOLOGY... hoh?.. penah dengar tak?... eh.. ni bukan nama model kereta sorong ayah Adam si mr garfield...bukan2.. ini adalah nama untuk lapangan kepada orang yang mengkaji haiwan yang mana diakui kewujudannya namun... kesahihan akan wujudnya menatang tu.. adalah dipertikai kan...korang paham dak?... kalu tak paham.. cakap ja tak paham... kalu nak paham lagik.. terus ja baca tanpa membuat muka sembelit ok?
  • ok.. antara barisan - barisan haiwan yang moleh membarisi cabang CRYPTOZOOLOGY ni adalah seperti berikut
1. hoh.. menatang kat sebelah ni ada macam hensem tak?.. gambar ni bukanlah gambar haiwan sebenar... tapi ni adalah patung yang di buat macam look alike..nama dia adalah OKAPI.. dan haiwan ini dikategorikan sebagai endangered species.. namun.. nak dijadikan cerita..mamalia jenis ni.. hanya ditemui pada tahun 1901.. lepas tu tak jumpak dah.. tak tau pi mana... naik haji kot?








2. peh.. gile kentang menatang ni.. macho gila dia jalan.. macam james bond kan?.. ok.. menatang ni macam yang korang2 tau la.. ini namanya big foot.. orang sering memperkatakan akan kewujudannya.. namun.. mana fosil bliau.. dimana.. dimana?.. mengapa tak jumpa.. porque?.. porqueeeeeeeeeeeee?






3. mak ai.. ni berudu ka sperma ni?... hahaha..okes.. menatang cam menakutkan ni namanya sea serpent..kewujudan menatang ni di repotkan wujud beratus2 tahun yang lalu dan masih meniti di bibir2 mak cik munah, senah jongang, dan jugak mak cik timah rambo yang mana cube menakutkan anak anak meraka dari mandi di sungai.Despite these numerous sightings, no credible physical evidence has been recorded... chewah.. cam omputih plak..ada cryptozoologists kata.. menatang ni macam hidupan zaman dinosour dulu macam hidupan reptilia zaman mesozoic..

4.COECALANTH = ikan seperti ni dikatakan jelmaan spesies yang telah pupus 65 juta tahun yang dlu.. baru2 ni.. ada kuar berita pasal spesies ikan ni yang jumpak kat indonesia.. hurm??





5. gile huduh menatang ni.. kalu terjumpak.. rasa nak sepak2 ja kan?.. uish.. tak bek weii.. ni pun makhluk tuhan jugak.. sedap2 ja hangpa nak sepak dia.. cute pe mende ni... okeh.. nama diberi adalah HYOTE.. mungkin campuran nama HYENA ngan COYOTE kot..


6.IGOPOGO = peh.. nama pun dah macam ago go kan.. rasa cam nak menari la pulak.. tidak seperti raksasa tasik yang selalu dikatakan berleher panjang.. menatang ni lebeh di klasifikasikan seperti berkepala canine a.k.a kepala anjing la tu... dikatakan juga sering berjemur di bawah mentari..pada march 1991.. seorang pemuda ni dikatakan telah jumpak makhluk ni.. pada waktu tu.. dia tgh prepare untuk hydroplane race... kawan dia yang berdekatan sempat merakam gambar menatang tersebut yang saling tak tumpah seperti kepala raksasa anjing sewaktu menatang tersebut menaikkan kepala dia keluar dari air..tentu mamat2 tu kacau time dia tengah nak beradu kan?

7. okeh menatang seterusnya ini tak dapat nak tunjuk bagaimana rupanya... menatang ni hanay digelar sebagai BLOOP...kerana.. kewujudan menatang ni hanya disedari oleh bunyi bloop yang dihasilkan pada ultra low frequency underwater yang di kesan oleh us national oceanic and atmospheric administration.. bunyi ni dikesan beberapa kali sewaktu musim panas 1997..punca bunyi tersebut masih menjadi misteri.. apa yang menariknya tentang bunyi bloop itu adalah.. bunyi yang di kesan menggunakan Equatorial Pacific Ocean autonomous hydrophone array yang mana alat ni selalunya digunakan untuk mengesan kapal selam soviet..berdasarkan maklumat dari NOAA.. frekuensi bunyi ini meningkat secara pantas lebih dari satu minit..dan amplitudenya boleh didengari oleh beberapa sensor yang rangenya lebih dari 5000KM...saintis yang mengkaji fenomena ini mengatakan..bunyi ini macam nak sama seperti hidupan yang ada..tetapi.. tidak mungkin adanya haiwan yang mampu menghasilkan amplitude sebegitu hebat...jikalau dia adalah seekor haiwan.. maka haiwan tersebut adalah lebih besar dari blue whale ...dimana seperti yang korang tahu... blue whale adalah hidupan paling besar di bumi ini...so? cam menakotkan tak?


okeh dah la kot.. kalu ikutkan.. terlampau banyak hidupan yang bley tergolong dalam golongan cryptozoologist ni.. nak tengok senarai haiwan2 cryptid ni?.... just click on the link below...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cryptids

ok... zassssssssssssss

6 comments:

  1. dey..apsal menatang kesayangan aku loch ness xdak..
    dia pon misteri nusantara gak pa..
    dlu mak aku bela dia..
    tpi psal dia nakal sgt(slalu ngendap mkcik timah kambing) tue yg mak aku buang kt lombong tue..
    tetiba dia femes plak..
    mak aku smpai skrang x femes..huhuhu..

    ReplyDelete
  2. oit...try cari naga tasik chini...btol2 ade ke???

    ReplyDelete
  3. wah...dah mcm perungkai misteri la u ni...misteri nusantara ke?? hehe

    ReplyDelete
  4. haha x ley blah kate paus tu sperma..muahaahah..ko skang keje ngn national geographic keeee

    ReplyDelete
  5. Paling aku takut adalah...jormungandar

    ReplyDelete
  6. Paling aku takut adalah...jormungandar

    ReplyDelete